Yoga voor tieners en jongeren

Yoga voor tieners en jongeren is niet zweverig en je hoeft helemaal niet lenig te zijn. Het is voornamelijk bedoeld om dagelijkse stress los te laten en meer in balans te komen.

Als tiener ben je bezig de wereld te ontdekken en daarnaast wordt er veel van je verwacht door school, ouders, vrienden en vriendinnen. Zou het dan niet fijn zijn om een moment even niets te moeten maar te ontspannen en je hoofd vrij te maken van gedachten? Yoga kan je hierbij helpen.

Ben je 16 jaar of ouder, dan val je net een beetje tussen wal en schip. Voor de tieneryoga voel je je iets te oud maar bij de volwassenen voel je je ook niet helemaal op je plek; dan is jongerenyoga meer iets voor jou.

Tijdens de lessen leer je allerlei technieken en oefeningen die je in het dagelijks leven kunt toepassen en waardoor je je gemakkelijker staande houdt onder de druk van het laatste jaar van de middelbare school, de daaropvolgende vervolgopleidingen en/of banen.

Yoga brengt je naar de grond en leert je te luisteren naar je eigen lichaam. Je krijgt meer zelfvertrouwen en je leert om te gaan met stressvolle situaties.

Wil jij ook een rustmoment in de week? Even jezelf kunnen zijn? Je hoeft geen ervaring te hebben voor de yogalessen.

Ik geef privélessen in studio Blije Boeddha Yoga en aan huis. Ook geef ik 1 x per maand een groepsles (max. 7) en is er mogelijkheid om in contact te komen met leeftijdgenoten en om ervaringen met elkaar uit te wisselen. 

Het gaat er om wat je tegenkomt tijdens de les. De yogamat leert je een heleboel nuttigs over jezelf. Wat dat is, wil ik graag met je uitvinden.

Wat kun je van deze les verwachten?

Hatha Yoga: Lichaamsoefeningen

Leuke fysieke en soms uitdagende oefeningen die je lichaam soepeler en sterker maken. Je neemt een yogahouding aan en tijdens de oefening wordt alle aandacht hierop gericht. Je wordt bewust van de lichaamsdelen die bij de houding betrokken zijn.

Pranayama: Ademoefeningen

Je leert je adem beheersen en verbeteren in situaties van spanning of stress. Ademoefeningen doen we ook zodat je je bewuster wordt van je adem en meer in je kracht komt te staan.

Concentratie- en aandachtsoefeningen

We doen verschillende concentratie- en aandachtsoefeningen (mindfulnesstechnieken) om je concentratievermogen te verbeteren en je hoofd leeg te maken. De oefeningen kunnen je helpen in het dagelijkse leven en bij studie. Bewust worden van je lichaam, adem en gedachten, deze observeren en accepteren is een eerste stap om tot ontspanning te komen.

Ontspanning en meditatie

Tijdens ontspanningsoefeningen wordt je je bewust van mogelijke spanning in het lichaam. We doen verschillende ontspanningsoefeningen zoals meditatie, visualisatie en yoga nidra om helemaal tot rust te komen.

Wil je meer weten over yoga voor tieners en jongeren?

Vul onderstaand formulier in en ik neem binnen 3 werkdagen contact met je op.

 

dit veld niet invullen s.v.p.

info@omiyoga.nl

06 83 41 99 16

~

Privacyverklaring

h

Algemene voorwaarden